صدای ما را از کجا می شنوید ؟

حالا برای یافتن نشانی موفقیت و آینده ی رسانه نیازی به چراغ نیست .

همه چیز گویا است و مشخص که اقتصاد رسانه های دیجیتال با وجود همه ی کاستی های فنی در ایران برنده ی این تجارت است و ما با دست های هر چند بسته وارد عصر جدیدی از اقتصاد رسانه شده ایم که هم سهل است و هم بعید و سهمگین.

سهل از آن جهت که ما در تکنولوژی زیست خواهیم کرد و ناگزیریم به فراگرفتن قواعد این دوران و بعید از آن جهت که ایرانیان در دوران های جدید پایه و زیربنای ان عصر را سخت درک می کنند و مفهوم عمیق پدیده را درک نمی کنند.

این می شود که از عصر رسانه های دیجیتال سواد کاذب اش می ماند برای ما ، سلبریتی سازی بی پایه و کسب و کارهای ارزان و بی مقدار و دیوانه ی استوری و سلفی گرفتن و تظاهرش برای ما می ماند.

و این سختی و بعیدی راه ما است.

ما نیاز به دانش عمیق از پدیده ها داریم

عصر جدید ، ستاره ساز و تغییر رنگ و لعاب صدا و سیما ، ورود به برنامه سازی با مدل شبکه های اجتماعی و تغییر در نگرش ها و رفتارهای سازمانی نتیجه ی ورود به عصر محتوای دیجیتال است که از آن گریزی نیست.

حالا رسانه های رسمی و کلاسیک سعی می کنند مدلی جدید از رسانه باشند که نیستند.

مانند بسیار از پدیده های مدرن و نحوه ی استفاده ی از آن در این دوران نیز ما یک ویژگی منحصر به فرد داریم ، آماده نبودن.

ما آماده ی بهره برداری از این دوران جدید نیستیم و در تله ی باورها و منافع کوتاه مدت گیر کرده ایم .

باید رها کرد از دام صیاد های دورغین این صید پهن پیکر را…

دوران انحصار هم آغاز شده است و هم تمام شده است

آغاز برای آن که این راهبردی است ناخلف در بازاریابی که هست و راهی برای گریز از آن نیست و هم اکنون در بازار محتوای دیجیتال در ایران نیز پیگیری می شود و تمام شده است، چرا که بازار نوپای اقتصاد محتوای ایرانی راه خودرا برای بازیگران بسیاری خواهد گشود و این قفل نیم بند انحصار می شکند با فتح.

می ماند روایت تلویزیون های اینترنتی

آن ها که اکنون می بایست می بودند و نیستند چرا که در دورانی که نباید می بودند ، بودند .

آن ها یک گزینه بیشتر پیش رو ندارند ، درک بازار و شناخت محتوای دیجیتال و تصمیم برای بهره برداری از این محتوا و سهم بازار خود را یافتن .

در برابر پلتفرم هایی که بی محابا به تامین و تولید روی آورده اند ، نظاره گر بودن ، یک خودکشی اقتصادی است که راه فرار از آن بسیار ساده است .

در دوران طلایی پیش رو با بر چیده شدن زیرساخت های فیزیکی، عرضه ی محتوا راه برای موفقیت و رشد تلویزیون های اینترنتی از هر زمان بیشتر مهیا است ، اگر صدای تغییرکه از آینده می آید را رساتر بشنوند .

Related Articles

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *